Warunki gwarancji na urządzenia zabawowe - FIOR
- Przedmiotem gwarancji są drewniane urządzenia wyposażania placów zabaw montowane przez FIOR Sp. z o.o. lub Autoryzowany Serwis. Dopuszcza się samodzielny montaż pod warunkiem umiejętności czytania rysunków technicznych, montażowych, oraz doświadczeniu we wznoszeniu konstrukcji drewnianych.
- Okres gwarancji liczony od dnia przekazania urządzenia do eksploatacji wynosi 24 miesiące.
- W razie sprzedaży urządzenia w okresie trwania gwarancji, uprawnienia wynikające z gwarancji przechodzą na kolejnego nabywcę.
- Na podstawie przepisów prawa zawartych w Kodeksie Cywilnym, FIOR Sp. z o.o., jako producent (Gwarant), niniejszym udziela Nabywcy gwarancji, że produkt opisany szczegółowo w fakturze i karcie gwarancyjnej jest wolny od jakichkolwiek wad fizycznych.
- Za urządzenie obciążone wadą fizyczną uważa się takie urządzenie, które nie spełnia funkcji, w oczywisty sposób wynikających z jego konstrukcji, a przyczyna uszkodzenia wynika z wewnętrznych właściwości urządzenia.
- Drewno otrzymane z surowca S10 (”okrąglaki”) jest produktem naturalnym, który posiada nieregularną strukturę budowy i utrzymuje pewną stałą, średnią wilgotność, w zależności od warunków otoczenia, dlatego też podczas suszenia zarówno naturalnego, jak i mechanicznego występowanie pęknięć i rys jest zjawiskiem naturalnym i nie jest wadą fizyczną, podlegającą reklamacji.
- W ramach gwarancji uprawnionemu podmiotowi przysługuje roszczenie o usunięcie wad urządzenia. Uprawniony z gwarancji zgłasza wadę do FIOR Sp. z o.o. lub Autoryzowanego Serwisu pisemnie lub elektronicznie, przy czym zgłaszający powinien udzielić szczegółowych informacji o przejawach wady.
- FIOR Sp. z o.o. dołoży starań aby wada urządzenia została usunięta w możliwie najkrótszym terminie. Okres gwarancji zostanie wydłużony o czas naprawy.
- Zaleca się nabywcy, na własny koszt, dokonywać kontroli urządzenia (urządzeń) zgodnie z dołączoną „Ogólną instrukcją montażu i eksploatacji urządzeń na place zabaw produkcji FIOR Sp. z o.o.”, opartą na normach PN-EN 1176-1 ( „Wyposażanie placów zabaw. Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań” ) oraz PN-EN 1176-7 ( „Wyposażanie placów zabaw. Wytyczne instalowania, sprawdzania, konserwacji i eksploatacji” ), z tym że coroczną kontrolę podstawową w okresie gwarancji FIOR Sp. z o.o. zastrzega sobie wykonać samodzielnie lub przez Autoryzowany Serwis.
-
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w wyniku:
- wandalizmu, wypadku, pożaru, klęsk żywiołowych, kradzieży oraz wtórnych uszkodzeń wynikających z w/w przyczyn,
- niewłaściwej eksploatacji urządzenia niezgodnej z instrukcją konserwacji i eksploatacji.
-
Nabywca traci uprawnienia gwarancyjne w przypadku:
- samodzielnego montażu wykonanego niezgodnie z dostarczonymi rysunkami technicznymi,
- rezygnacji z wykonania corocznej kontroli podstawowej,
- wszelkich prób napraw i przeróbek podejmowanych przez nieuprawnione osoby lub firmy,
- stwierdzenia uszkodzeń, wynikających z sytuacji opisanych w punkcie 9, gwarancja będzie kontynuowana od momentu usunięcia uszkodzeń, o ile uszkodzenia są naprawialne.
- Nabywca, zgodnie z normami, w przypadku poważnych uszkodzeń zagrażających bezpieczeństwu, do czasu ich usunięcia, powinien zabezpieczyć urządzenie w sposób uniemożliwiający jego użytkowanie.
- Gwarancja na sprzedane elementy zabawowe dla osób fizycznych nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego, wynikających z niezgodności towaru z umową.