Działalność

Gwarancja

Warunki gwarancji na urządzenia zabawowe - FIOR

  1. Przedmiotem gwarancji są drewniane urządzenia wyposażania placów zabaw montowane przez FIOR Sp. z o.o. lub Autoryzowany Serwis. Dopuszcza się samodzielny montaż pod warunkiem umiejętności czytania rysunków technicznych, montażowych, oraz doświadczeniu we wznoszeniu konstrukcji drewnianych.
  2. Okres gwarancji liczony od dnia przekazania urządzenia do eksploatacji wynosi 24 miesiące.
  3. W razie sprzedaży urządzenia w okresie trwania gwarancji, uprawnienia wynikające z gwarancji przechodzą na kolejnego nabywcę.
  4. Na podstawie przepisów prawa zawartych w Kodeksie Cywilnym, FIOR Sp. z o.o., jako producent (Gwarant), niniejszym udziela Nabywcy gwarancji, że produkt opisany szczegółowo w fakturze i karcie gwarancyjnej jest wolny od jakichkolwiek wad fizycznych.
  5. Za urządzenie obciążone wadą fizyczną uważa się takie urządzenie, które nie spełnia funkcji, w oczywisty sposób wynikających z jego konstrukcji, a przyczyna uszkodzenia wynika z wewnętrznych właściwości urządzenia.
  6. Drewno otrzymane z surowca S10 (”okrąglaki”) jest produktem naturalnym, który posiada nieregularną strukturę budowy i utrzymuje pewną stałą, średnią wilgotność, w zależności od warunków otoczenia, dlatego też podczas suszenia zarówno naturalnego, jak i mechanicznego występowanie pęknięć i rys jest zjawiskiem naturalnym i nie jest wadą fizyczną, podlegającą reklamacji.
  7. W ramach gwarancji uprawnionemu podmiotowi przysługuje roszczenie o usunięcie wad urządzenia. Uprawniony z gwarancji zgłasza wadę do FIOR Sp. z o.o. lub Autoryzowanego Serwisu pisemnie lub elektronicznie, przy czym zgłaszający powinien udzielić szczegółowych informacji o przejawach wady.
  8. FIOR Sp. z o.o. dołoży starań aby wada urządzenia została usunięta w możliwie najkrótszym terminie. Okres gwarancji zostanie wydłużony o czas naprawy.
  9. Zaleca się nabywcy, na własny koszt, dokonywać kontroli urządzenia (urządzeń) zgodnie z dołączoną „Ogólną instrukcją montażu i eksploatacji urządzeń na place zabaw produkcji FIOR Sp. z o.o.”, opartą na normach PN-EN 1176-1 ( „Wyposażanie placów zabaw. Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań” ) oraz PN-EN 1176-7 ( „Wyposażanie placów zabaw. Wytyczne instalowania, sprawdzania, konserwacji i eksploatacji” ), z tym że coroczną kontrolę podstawową w okresie gwarancji FIOR Sp. z o.o. zastrzega sobie wykonać samodzielnie lub przez Autoryzowany Serwis.
  10. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w wyniku:
    • wandalizmu, wypadku, pożaru, klęsk żywiołowych, kradzieży oraz wtórnych uszkodzeń wynikających z w/w przyczyn,
    • niewłaściwej eksploatacji urządzenia niezgodnej z instrukcją konserwacji i eksploatacji.
  11. Nabywca traci uprawnienia gwarancyjne w przypadku:
    • samodzielnego montażu wykonanego niezgodnie z dostarczonymi rysunkami technicznymi,
    • rezygnacji z wykonania corocznej kontroli podstawowej,
    • wszelkich prób napraw i przeróbek podejmowanych przez nieuprawnione osoby lub firmy,
    • stwierdzenia uszkodzeń, wynikających z sytuacji opisanych w punkcie 9, gwarancja będzie kontynuowana od momentu usunięcia uszkodzeń, o ile uszkodzenia są naprawialne.
  12. Nabywca, zgodnie z normami, w przypadku poważnych uszkodzeń zagrażających bezpieczeństwu, do czasu ich usunięcia, powinien zabezpieczyć urządzenie w sposób uniemożliwiający jego użytkowanie.
  13. Gwarancja na sprzedane elementy zabawowe dla osób fizycznych nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego, wynikających z niezgodności towaru z umową.